19-05-2024: Sparta Rotterdam - sc Heerenveen (2-1)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Gebruikersavatar
jeewee
Selectiespeler
Berichten: 737
Lid geworden op: 27-03-2009 23:56
Locatie: Aldeboarn

19-05-2024: Sparta Rotterdam - sc Heerenveen (2-1)

Bericht door jeewee »

En de laatste wedstrijd van het seizoen, de kaarten (in ieder geval eigen vervoer) vlogen weer over de toonbank vanochtend! :stan:
.-
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6264
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Re: 19-05-2024: Sparta Rotterdam - sc Heerenveen (14:30 uur)

Bericht door Ebiede »

Ook al eerder aangegeven we kijken naar sparta, maar ik denk dat GAE de grote concurrent is voor play-offs.
Spijt heb je morgen maar!
AMDJ
Verified
Beheerder
Berichten: 90
Lid geworden op: 30-05-2006 23:57

Re: 19-05-2024: Sparta Rotterdam - sc Heerenveen (14:30 uur)

Bericht door AMDJ »

Ebiede schreef: 03-05-2024 09:56 Ook al eerder aangegeven we kijken naar sparta, maar ik denk dat GAE de grote concurrent is voor play-offs.
Die strijd kan vanavond wel gespeeld zijn, ik zie Go Ahead bij Fortuna wel winnen en dan kunnen we ze op basis van doelsaldo al niet meer inhalen. Laatste speeldag mogen ze op bezoek bij het (al gedegradeerde?) Volendam.
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2101
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Locatie: De Fryske Marren
Contacteer:

Re: 19-05-2024: Sparta Rotterdam - sc Heerenveen (14:30 uur)

Bericht door Marça »

Hier voor het overzicht nog het programma van onze concurrenten:

8. Sparta Rotterdam (43 punten): PSV* (uit), FC Utrecht** (uit), sc Heerenveen (thuis)
9. Go Ahead Eagles (42 punten): Fortuna Sittard (uit), AZ*** (thuis), FC Volendam (uit)
10. sc Heerenveen (36 punten): Almere City (uit), Vitesse (thuis), Sparta Rotterdam (uit)
11. PEC Zwolle (35 punten): Feyenoord (uit), RKC (uit), Twente (thuis)
12. Fortuna Sittard (35 punten): Go Ahead Eagles (thuis), PSV (uit), Heracles (uit)

Ik heb PEC en Fortuna er ook nog maar bij gezet want die staan tenslotte ook nog vlak onder ons, waarbij PEC trouwens met Feyenoord en Twente wel duidelijk het moeilijkste programma heeft. Wordt in elk geval een spannend competitieslot!

* Kampioenswedstrijd PSV is bijna met zekerheid een 1-tje
** Utrecht kan nog altijd vijfde worden en NEC én Ajax inhalen, dus zullen volle bak gaan
*** AZ is met twee speelronden te gaan waarschijnlijk al zeker van vierde plek, dus onvoorspelbaar
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2101
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Locatie: De Fryske Marren
Contacteer:

Re: 19-05-2024: Sparta Rotterdam - sc Heerenveen (14:30 uur)

Bericht door Marça »

We zijn inmiddels twee speelronden verder en feitelijk is alleen Fortuna een punt dichterbij gekomen op de ranglijst.

10. sc Heerenveen 37 punten (+1): Sparta Rotterdam (uit)
11. Fortuna Sittard 37 punten(+2): Heracles (uit)
12. PEC Zwolle 36 punten (+1): Twente (thuis)

Fortuna's tegenstander Heracles heeft zo'n goed doelsaldo dat RKC en Excelsior ze op basis daarvan niet meer kunnen inhalen. Heracles verloor haar laatste vier duels dus het is voor ons te hopen dat ze zich in eigen huis nog één keer oprichten tegen Fortuna. Anders zakken we nog naar de elfde plek.

PEC moet dus nog tegen Twente, dat zal moeten winnen om AZ definitief achter zich te houden. Dat zal normaal gesproken lukken. Een gelijkspel mag ook nog, zolang wij maar niet met meer dan vijf goals verliezen.

Het doelsaldo van ons is -16, Fortuna -19 en PEC -21.

Wij moeten dus nog tegen Sparta, dat nog een plek kan stijgen en zakken. Daar staat de spanning dus nog vol op, terwijl het bij ons een leeglopende ballon lijkt. Hopen dus dat Heracles wint van Fortuna of gelijkspeelt, om zo de schade beperkt te houden.
Abenello
Nieuw talent
Berichten: 73
Lid geworden op: 28-06-2023 08:44

Re: 19-05-2024: Sparta Rotterdam - sc Heerenveen (14:30 uur)

Bericht door Abenello »

Heracles heeft een (veel) slechter doelsaldo dan RKC en Excelsior. Willen ze helemaal zeker zijn, dan moeten ze nog een punt pakken.
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2101
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Locatie: De Fryske Marren
Contacteer:

Re: 19-05-2024: Sparta Rotterdam - sc Heerenveen (14:30 uur)

Bericht door Marça »

Abenello schreef: 13-05-2024 13:11 Heracles heeft een (veel) slechter doelsaldo dan RKC en Excelsior. Willen ze helemaal zeker zijn, dan moeten ze nog een punt pakken.
Ah, verrek! Helemaal goed dus, dan verliezen we allemaal en blijft de stand hopelijk zoals ie nu is.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7737
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Re: 19-05-2024: Sparta Rotterdam - sc Heerenveen (14:30 uur)

Bericht door Feanfan 1 »

Heracles zit helemaal niks meer in. Die hebben het trauma van 2 jaar geleden nog toen ze dachten dat ze veilig te waren, maar alsnog degradeerden
Die zijn nu doodsbenauwd dat RKC van PSV wint en Excelsior van Feyenoord en ze er alsnog uitvliegen
Fortuna gaat daar geheid 3 punten halen
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 388
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Re: 19-05-2024: Sparta Rotterdam - sc Heerenveen (14:30 uur)

Bericht door SuperFrysk »

Het voelt voor mij meer een oefenwedstrijd, ik voel er helemaal niks bij
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 388
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Re: 19-05-2024: Sparta Rotterdam - sc Heerenveen (14:30 uur)

Bericht door SuperFrysk »

Van Wonderen zinspeelt al op een aantal wijzigingen, al wil hij niet verklappen welke. "We gaan kiezen voor spelers die nog een keer alles kunnen én willen geven. Als een speler voor één procent het gevoel heeft dat 'ie niet volle bak kan gaan, gaat hij niet beginnen", legt de oefenmeester uit. "Er zijn wel jongens die dat eerlijk hebben aangegeven."

Dat is toch niet best, niet alles kunnen geven voor onze mooie club. Wat hebben dergelijke spelers hier te zoeken?
vlqrt
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Re: 19-05-2024: Sparta Rotterdam - sc Heerenveen (14:30 uur)

Bericht door vlqrt »

SuperFrysk schreef: 18-05-2024 12:37 Het voelt voor mij meer een oefenwedstrijd, ik voel er helemaal niks bij
Ik ben gewoon bang voor een enorme nederlaag. Het heilige vuur is bij ons al een maandje of 2 geblust. Om de een of andere reden heb ik het idee dat na Feyenoord thuis de meeste spelers de hoop hebben opgegeven. Zelfs na PSV thuis had ik in Almere en tegen Vitesse een soort van verbetenheid verwacht … dus nu er echt niks meer op het spel staat hou ik het bij de samenvatting.

Kudo’s en succes voor de supporters die naar Rotterdam afreizen, tenminste een mooi stadion en een leuke groep supporters mee. Op het veld hoef je het niet te zoeken ben ik bang.
Het is maar een spelletje
wilbot
Invaller
Berichten: 275
Lid geworden op: 14-01-2016 19:13

Re: 19-05-2024: Sparta Rotterdam - sc Heerenveen (14:30 uur)

Bericht door wilbot »

SuperFrysk schreef: 18-05-2024 12:45 Van Wonderen zinspeelt al op een aantal wijzigingen, al wil hij niet verklappen welke. "We gaan kiezen voor spelers die nog een keer alles kunnen én willen geven. Als een speler voor één procent het gevoel heeft dat 'ie niet volle bak kan gaan, gaat hij niet beginnen", legt de oefenmeester uit. "Er zijn wel jongens die dat eerlijk hebben aangegeven."

Dat is toch niet best, niet alles kunnen geven voor onze mooie club. Wat hebben dergelijke spelers hier te zoeken?
als ik dat op mijn werk aangeef, dan.. laat maar , einde is in zicht.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15963
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Re: 19-05-2024: Sparta Rotterdam - sc Heerenveen (14:30 uur)

Bericht door Heerenveen rules »

Dit past precies bij het beeld wat ik heb van deze lamlendige spelersgroep. Ze kunnen het niet meer opbrengen....... Haha, wat een grap ben je dan als speler!

Zo'n seizoen, en weeeeer kunnen de supporters het opbrengen om er heen te reizen. Een vol uitvak. Zij kunnen het wel weer opbrengen om naar een stel slappelingen te kijken. En wat spelers kunnen niet volle bak gaan.

SCHAAM JE KAPOT!!!!

Ik hoop dat het uitvak na weer een wanprestatie dat duidelijk laat horen aan de spelers. Ipv klappen en te zingen.
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 388
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Re: 19-05-2024: Sparta Rotterdam - sc Heerenveen (14:30 uur)

Bericht door SuperFrysk »

Weer geen Nico en een middenveld met louter jeugdspelers waarvan er twee gaan vertrekken. Haye had er dus geen zin meer in. Nunnely basis en geen Walemark.

Wat een schande deze technische staf. Hadden in december er al uit gegooid moeten worden.
Demster
Invaller
Berichten: 468
Lid geworden op: 31-05-2015 23:52

Re: 19-05-2024: Sparta Rotterdam - sc Heerenveen (14:30 uur)

Bericht door Demster »

Het ziet er allemaal best aardig uit maar het is zo tandeloos en berekend. Sparta met een totale off-day en nog sta je 2-0 achter.
jorro
Invaller
Berichten: 411
Lid geworden op: 14-12-2004 20:21

Re: 19-05-2024: Sparta Rotterdam - sc Heerenveen (14:30 uur)

Bericht door jorro »

Zo blij dat het erop zit over een kwartiertje. Het meest stoor ik mij nog aan de inzet. Stel slappe trutjes. Er is ontzettend veel werk aan de winkel, te beginnen met het halen van spelers die zich wel willen inzetten voor de club.
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 388
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Re: 19-05-2024: Sparta Rotterdam - sc Heerenveen (14:30 uur)

Bericht door SuperFrysk »

Je komt gewoon niet tot echte kansen, dat komt omdat Van Amersfoort niet als een spits beweegt en omdat Sahroaui op de 10 positie in de drukte gaat lopen. Nunnely heeft geen techniek dus daar kun je ook niet veel van verwachten.

Hij had gewoon moeten starten met Walemark en Nico. Daarnaast is het verdedigend zo kwetsbaar, vooral onze speler van het jaar heeft het verdedigend zo ontzettend moeilijk.
vlqrt
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Re: 19-05-2024: Sparta Rotterdam - sc Heerenveen (14:30 uur)

Bericht door vlqrt »

Toch wel teleurgesteld dat zoveel spelers geen motivatie meer kunnen opbrengen.

Twijfel nog een beetje of het normaal is dat je op je werk kunt zeggen dat je er geen zin in hebt en een dagje overslaat. Bij mijn eigen werk kun je dan op zoek naar een andere baan, immers wie betaald bepaald.

Nu snap ik wel dat voetbal iets anders is dan mijn werk in de it … maar wat laat je je kennen wanneer je openlijk durft toe te geven dat het je niet genoeg boeit om een goede wedstrijd op de mat te kunnen leggen.

Zegt toch wel wat over de mentale weerbaarheid van deze groep.
Het is maar een spelletje
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7737
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Re: 19-05-2024: Sparta Rotterdam - sc Heerenveen (14:30 uur)

Bericht door Feanfan 1 »

Degene die blijkbaar de motivatie niet meer op kunnen brengen zijn de middenvelders Haye, Tahiri, Olsson en de aanvaller Walemark. Dit zijn eigenlijk wel bassispelers en Tahiri is de eerste invaller als een ander uitvalt
Maar wat me het meeste opvalt van deze spelers is dan Olsson. De overige spelers gaan weg, maar Olsson niet (zover we weten). Maar kan zijn dat er ook wat anders speelt, maar anders is het een grote slappeling
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 388
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Re: 19-05-2024: Sparta Rotterdam - sc Heerenveen (14:30 uur)

Bericht door SuperFrysk »

Het valt ook allemaal wel een beetje op zijn plek, niemand heeft er echt meer zin in en kan het opbrengen om alles te geven. Ik denk dat dat gewoon de cultuur is die er nu heerst bij de club en dat Kees van Wonderen dat wou veranderen. Dat is duidelijk niet gelukt. Het was wel tekenend dat de 2-1 viel maar uit niets bleek dat ze nog vol voor de 2-2 gingen. Terwijl er nog een minuut te spelen was..
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2519
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Re: 19-05-2024: Sparta Rotterdam - sc Heerenveen (14:30 uur)

Bericht door Jazz »

Blij dat dit kleurloze seizoen ten einde is
Heerenveen fan in Leiden
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15963
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Re: 19-05-2024: Sparta Rotterdam - sc Heerenveen (14:30 uur)

Bericht door Heerenveen rules »

In stijl afgesloten! Zials bij deze selectie past. Als verliezers.

Alleen tweede helft gezien, wat het meest opviel was het gebrek aan kwaliteit van Braude....En zo'n speler wordt speler van het jaar.

Heerlijk dat het is afgelopen. En nu heel veel spelers wegdoen en opnieuw beginnen.
gwgwgw
Invaller
Berichten: 253
Lid geworden op: 31-07-2012 21:59

Re: 19-05-2024: Sparta Rotterdam - sc Heerenveen (14:30 uur)

Bericht door gwgwgw »

Maar 2 wedstrijden gewonnen tegen een ploeg uit het linker rijtje, Maar 6 van de 17 thuiswedstrijden gewonnen, 2x verloren van de nummer 18 (1x beker, 1x comp), thuis verloren van de nummer 17, 2x verloren van de nummer 16

Een klein wonder dat we niet echt in degradatie problemen zijn gekomen dit seizoen, door een aantal zeges op precies het juiste moment (waaronder die serie van Vitesse uit en Heracles, Fortuna en Almere thuis)
Gebruikersavatar
hm.dr88_2023
Jeugdspeler
Berichten: 8
Lid geworden op: 05-02-2023 20:42

Re: 19-05-2024: Sparta Rotterdam - sc Heerenveen (14:30 uur)

Bericht door hm.dr88_2023 »

Dat was het dus. Niet meer en niet minder. 37 punten. Dat de wedstrijd op 3 maart tegen Zwolle een ogenschijnlijke zekerheid leek te zijn, onze laatste overwinning. Ik had er niet aan moeten denken als dat toen mis zou zijn gegaan.

Ook de winterstop leken we ontspannen in te gaan met de laatste wedstrijden daarvoor tegen Fortuna, Vitesse en Almere negen punten pakkend. Ogenschijnlijk niet echt zwaar in de problemen maar eigenlijk permanent er steeds zeer dichtbij. Kwetsbaar in veel opzichten.
Heerenveen als opleidingsclub, door naar een hoger niveau of afbouwend bij een zandbakclub. Het lijkt voor veel spelers hier een tijdelijk verblijf te zijn. Niet vreemd natuurlijk want dat is het in feite ook. Alleen al vanuit een financiële noodzaak moeten toppers verkocht worden. Dat wil de speler, dat wil de club. Niet elke club heeft een Bram van Polen in de gelederen. Het is dan natuurlijk niet vreemd dat men zich in de kijker wil spelen om individuele kwaliteiten te tonen. Stel je voor dat je waar kunt maken dat je de dragende speler bent van zo’n team. Speler blij, team blij, club blij. Helaas. Het leidt vaak tot een omgekeerde situatie. Spelers die te lang in balbezit blijven, te veel de snelheid uit het spel halen, met het idee om de zaak te redden.

Naast dat leek men op het middenveld vaak op twee gedachten te hinken. Of men kroop mee naar voren als een soort extra aanvaller en een aantal leek vooral die laatste linie voor ogen te willen houden. Met andere woorden. Weg functie van het middenveld.

Dat spelers fouten maken is niet erg. Dat is nou eenmaal het kenmerk van het spelletje. Maar we hebben het de tegenstanders het afgelopen jaar toch wel heel vaak erg royaal de punten bezorgd.

Het lijk er wat mij betreft op dat de technische staf er niet in geslaagd is om er één team van te maken. Ik vind dat de meeste spelers niet eens verweten kan worden dat er niet hard gewerkt is. In de meeste thuiswedstrijden werden de meters wel gemaakt. Maar dat is niet voldoende.

En toen in het voorjaar bleek dat de trainer zou vertrekken, was de collectieve chemie helemaal weg. De laatste tien wedstrijden kunnen met terugwerkende kracht als zeer teleurstellend karakteriseren. Onvoorstelbaar dat de supporters nog zoveel support hebben gegeven. Gelukkig!

De komende drie maanden moeten we ons weer behelpen door ons druk te maken over mogelijk nieuwe spelers en de inpassing van de nieuwe technische staf. Ik kan niet anders zeggen dat het bestuur er elke keer weer in slaagt om het verwachtingsniveau tot grote hoogten te laten stijgen. Ook nu weer met het contracteren van Van Persie. Topspeler in het verleden. Maar zelf supergoed kunnen voetballen wil nog niet zeggen dat je anderen supergoed laat voetballen. Misschien een soort Bram van Polen en dat hoeft wat mij betreft ook geen zeventien jaar te zijn. Maar de huidige (verwachte) omloopsnelheid maakt clubs kapot.

Komende tijd wielrennen volgen en de Olympische Spelen die er aan zitten te komen. Even geen voetbal wat mij betreft.
Plaats reactie