25-04-2024: sc Heerenveen - PSV (0-8)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gaan we het kampioensfeest van PSV uitstellen?

Ja
7
26%
50/50
5
19%
Nee
15
56%
 
Totaal aantal stemmen: 27

Gebruikersavatar
jeewee
Selectiespeler
Berichten: 731
Lid geworden op: 27-03-2009 23:56
Locatie: Aldeboarn

25-04-2024: sc Heerenveen - PSV (0-8)

Bericht door jeewee »

De eerstvolgende thuiswedstrijd is tegen PSV, kunnen we wederom een leuke wedstrijd tegen een traditionele top 3 club neerzetten in het Abe Lenstra Stadion of worden ze fluitend kampioen op de vroege donderdagavond...
.-
knaldiebal
Jeugdspeler
Berichten: 17
Lid geworden op: 02-08-2012 18:04

Bericht door knaldiebal »

Leuk! Kampioenspotje.

Laten we goede gastheer zijn en ook gewoon de psv-fans op de thuistribunes welkom heten! Moet gewoon goed gaan zonder problemen. Laten we voorbeeld zijn voor rest van Nederland een keer.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7725
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Als PSV het dan ook bij 0-3 houdt mogen er van mij genoeg PSV supporters zijn
Maar denk eerder aan 0-8
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2069
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Locatie: De Fryske Marren
Contacteer:

Bericht door Marça »

Is het ooit eerder gebeurd dat een club in ons Abe Lenstra Stadion kampioen is geworden? Ik me de afgelopen tien jaar in elk geval herinneren dat PSV (2015) en Ajax (2022) tegen ons kampioen werden maar toen speelden ze thuis. Hoe dan ook is dit scenario voor PSV behoorlijk realistisch aan het worden - al dan niet in een officieuze vorm.

PSV kan met negen punten voorsprong komend weekend al officieus kampioen worden van de Eredivisie. Als PSV zaterdag wint van Vitesse en Feyenoord zondag verliest van Fortuna Sittard, heeft PSV een voorsprong van twaalf punten met nog vier wedstrijden te gaan. Met een veel beter doelsaldo kan het kampioenschap PSV dan bijna niet meer ontgaan. In dat geval kan PSV in Heerenveen het kampioenschap definitief veiligstellen.

Mochten PSV en Feyenoord alle resterende partijen beiden winnen, kan PSV in het eigen Philips Stadion op zondag 5 mei officieel kampioen worden in de thuiswedstrijd tegen Sparta Rotterdam. In de uitwedstrijd tegen SC Heerenveen zou PSV dan dus officieus kampioen worden. Het doelsaldo van PSV is trouwens +20 t.o.v. Feyenoord.

Los daarvan moet PSV ook nog maar eens zien te winnen bij ons. :mrgreen: Vorig jaar lukte dat door een goal van Gakpo, maar we zijn het afgelopen decennia echt een Angstgegner geweest voor PSV.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7725
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Kan ook zijn dat PSV bij ons wint en avonds om 21:00 moet Feyenoord nog. Dan kan PSV in de bus naar Eindhoven kampioen worden
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2069
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Locatie: De Fryske Marren
Contacteer:

Bericht door Marça »

Heb even een poll toegevoegd aan de openingspost. Ben wel benieuwd hoe groot of klein het vertrouwen is op een resultaat tegen PSV?

De laatste thuisduels tegen Feyenoord, Ajax en FC Twente bieden wel hoop op een resultaat of in elk geval een spannende wedstrijd. Het zou toch ook wel erg tof zijn als we als enige club samen met NEC landskampioen PSV hebben verslaan? Dan vieren ze het een weekje later maar in eigen huis! 😏
Abenello
Jeugdspeler
Berichten: 44
Lid geworden op: 28-06-2023 08:44

Bericht door Abenello »

PSV is nog wel afhankelijk van het resultaat van Feyenoord willen ze tegen ons kampioen worden.
Kaz_SCH
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1381
Lid geworden op: 11-05-2006 10:50

Bericht door Kaz_SCH »

PSV heeft het hier al heel lang altijd moeilijk. 1 overwinning in een jaar of 10. Maar, dit jaar zijn ze natuurlijk veel te goed. Proberen er het beste van te maken, en gun ze daarna hun feestje ook wel. Ze hebben het verdiend. Hopelijk geen taferelen zoals tegen Feyenoord.
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2470
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

Er zullen vast wel PSV fans in de thuisvakken zitten, maar naar mijn weten hebben we met PSV nog nooit problemen gehad?
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 346
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Bericht door SuperFrysk »

PSV gaat natuurlijk vol druk zetten op onze verdedigers en daar kunnen ze totaal niet mee omgaan, ik heb weinig vertrouwen in een goed resultaat
rodioncamataru
Jeugdspeler
Berichten: 18
Lid geworden op: 08-04-2024 18:20

Bericht door rodioncamataru »

Ik ben bang dat het krachtsverschil veel te groot zal zijn, maar ik laat me graag verrassen. Ingecalculeerde nederlaag, feitelijk zijn die andere drie wedstrijden veel belangrijker.
knaldiebal
Jeugdspeler
Berichten: 17
Lid geworden op: 02-08-2012 18:04

Bericht door knaldiebal »

Vrieskist schreef: 15-04-2024 14:24 Er zullen vast wel PSV fans in de thuisvakken zitten, maar naar mijn weten hebben we met PSV nog nooit problemen gehad?
Ik hoorde van paar mensen dat de Heerenveen veiligheidsafdeling als een gek hele week mensen loopt te benadaren op Marktplaats en dat ze volop kaarten lopen te blokkeren. Wel grappig: jarenlang voeren ze geen hol uit, laten honderden feyenoord-fans ongemoeid die elke keer voor problemen zorgen. Komt er een club met relatief 'normale' fans die zich gewoon weten te gedragen en die ook gewoon een kampioenspotje willen meepakken gaan ze opeens 24/7 mensen aanpakken. Denk dat hun contract ten einde loopt en ze even willen laten zien dat ze ook wel eens wat doen op werk :lol:
gwgwgw
Invaller
Berichten: 252
Lid geworden op: 31-07-2012 21:59

Bericht door gwgwgw »

Drukte om niets, PSV kan niet eens kampioen worden bij ons.

Hooguit een paar uur later in de bus
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7725
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Als hat maar geen afstraffing wordt. Denk echt dat het zo 0-5 of meer kan worden
Gebruikersavatar
jeewee
Selectiespeler
Berichten: 731
Lid geworden op: 27-03-2009 23:56
Locatie: Aldeboarn

Bericht door jeewee »

Geen kaart meer te krijgen, of heeft de club alles geblokkeerd?
.-
Gebruikersavatar
Pibe
Jeugdspeler
Berichten: 13
Lid geworden op: 08-04-2024 14:43

Bericht door Pibe »

jeewee schreef: 19-04-2024 08:18 Geen kaart meer te krijgen, of heeft de club alles geblokkeerd?


Uitverkocht dus. Uitstekend voor een donderdagavond! Er zullen dan ook vast wat lampjes tussen zitten ondanks dat ik ook gelezen heb dat de club kaarten heeft geblokkeerd.
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2069
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Locatie: De Fryske Marren
Contacteer:

Bericht door Marça »

PSV bevestigt ernstige blessure Dest: vrees voor lange afwezigheid

Sergiño Dest heeft een op het eerste oog ernstige knieblessure opgelopen. Dat bevestigt de Eindhovense club zondagmiddag. De vrees bestaat voor een lange afwezigheid.Dest liep de kwetsuur zaterdag op tijdens de training. Onderzoek moet uitwijzen hoe groot de schade in zijn knie precies is.


Dest speelde dit seizoen 37 officiële wedstrijden voor PSV, waarin hij twee keer scoorde en zeven assists gaf. Mauro Júnior is de meest waarschijnlijke vervanger van Dest, terwijl trainer Peter Bosz ook de beschikking heeft over Patrick van Aanholt.
Toch een flinke aderlating voor PSV. Dest was misschien wel het meeste in vorm van alle spelers en laatst tegen Go Ahead ook met een goal belangrijk.
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2069
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Locatie: De Fryske Marren
Contacteer:

Bericht door Marça »

ARBITER DANNY MAKKELIE AANGESTELD VOOR THUISWEDSTRIJD TEGEN PSV
22 april 2024 09:00

De KNVB heeft Danny Makkelie aangesteld als scheidsrechter voor de thuiswedstrijd tegen PSV. Hij wordt donderdagavond om 18.45 uur langs de lijn bijgestaan door Hessel Steegstra en Jan de Vries. Alex Bos is in het Abe Lenstra stadion de vierde official. Vanuit Zeist houden Clay Ruperti en Marco Ribbink een oogje in het zeil.
Gebruikersavatar
jeewee
Selectiespeler
Berichten: 731
Lid geworden op: 27-03-2009 23:56
Locatie: Aldeboarn

Bericht door jeewee »

Pibe schreef: 19-04-2024 11:58

Uitverkocht dus. Uitstekend voor een donderdagavond! Er zullen dan ook vast wat lampjes tussen zitten ondanks dat ik ook gelezen heb dat de club kaarten heeft geblokkeerd.
En ook zakelijk uitverkocht, volle bak! :stan:
.-
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 346
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Bericht door SuperFrysk »

Voor de verandering heb ik er een goed gevoel over vandaag, dus dat zal wel 0-5 worden.
rodioncamataru
Jeugdspeler
Berichten: 18
Lid geworden op: 08-04-2024 18:20

Bericht door rodioncamataru »

Ik heb eigenlijk nog geen enkel voorgevoel. Aan de ene kant spelen we vaak goed tegen de bovenste clubs, aan de andere kant is PSV echt vele malen beter dan wij. Normaal gesproken kunnen we hier nooit resultaat halen, maar ik laat me graag verrassen. Overigens lees ik dat Sahraoui waarschijnlijk nog niet kan starten. :cry: Zal dus wel Nunnely worden...
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2069
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Locatie: De Fryske Marren
Contacteer:

Bericht door Marça »

Geen Sahraoui in de basis, inderdaad. Hopelijk begint Nunnely dan wel op links, want daar lijkt hij een stuk beter te kunnen spelen (of was het toch weer een eenmalige opleving?)

Via de officiële site:
"Osame heeft nog steeds last van die tik die hij tegen FC Utrecht kreeg. Hij heeft gister een stukje mee kunnen trainen en vandaag weer een beetje meer. Hij zit erbij, maar het is nog niet optimaal. Hij gaat niet beginnen. Maar hij kan wel als invaller extra kwaliteit brengen", aldus Van Wonderen, die alleen Nathan Tjoe-A-On niet kan gebruiken. De gehuurde vleugelverdediger is met Indonesië Onder 23 actief op de Azië Cup. "Oliver Braude was nog even een twijfelgeval. Hij kreeg gisteren een tik op zijn knie, maar heeft vandaag kunnen trainen."

Het wordt donderdag een hele kluif om de Eindhovenaren te verslaan. De landskampioen verloor in competitieverband nog maar één keer. "Zij hebben meer kwaliteit, maar met teamspirit en vechtlust kun je een hoop compenseren", stelt de trainer. "PSV is een ploeg die met volle intensiteit speelt, die je vol onder druk kan zetten. Het gaat een mooie uitdaging worden tegen de toekomstige kampioen. Wij willen hun feestje nog even uitstellen, maar daarvoor moeten we het beste in onszelf naar boven halen."

Waar PSV het kampioenschap bijna niet meer kan ontgaan, moeten de Friezen alle zeilen bijzetten om in het linkerrijtje te komen. "De play-offs is echt ons doel. Het leeft in de groep. Je merkt aan de manier van trainen dat iedereen nog gefocust is", zegt de coach, die deze week Isaiah Ahmed van de Onder 21 mee liet trainen. Hij zit donderdag niet bij de selectie, maar maakte wel indruk op Van Wonderen en de spelers. "Hij is jong en komt er echt aan. Het is een centrale middenvelder, een grote jongen. De andere voetballers erkennen zijn kwaliteit. Dat is een mooi compliment voor hem."
Gebruikersavatar
Muurligger
Verified
Jeugdspeler
Berichten: 5
Lid geworden op: 14-04-2024 18:28

Bericht door Muurligger »

Gaat lekker zo.. :shock:
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7725
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Helaas heb ik gelijk. Hoop dat het 0-3 wordt, maar denk 0-8
Demster
Invaller
Berichten: 464
Lid geworden op: 31-05-2015 23:52

Bericht door Demster »

Werkelijk schandalig. Het doet allemaal maar wat; aanvallend én verdedigend. Kees heeft het in al die tijd maar niet voor elkaar om er een überhaupt een team van te maken.
Gebruikersavatar
Trevorp
Invaller
Berichten: 260
Lid geworden op: 30-10-2015 09:22

Bericht door Trevorp »

Zouden ze weten dat doelsaldo niet meer van belang is voor PSV?
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 346
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Bericht door SuperFrysk »

Hele jaar verdedigend kut voetbal en er zo vanaf gaan. Wat een schande, vooral naar het trouwe publiek.
Driemaal is scheepsrecht
Jeugdspeler
Berichten: 4
Lid geworden op: 23-04-2024 21:59

Bericht door Driemaal is scheepsrecht »

Oef. En net nu de seizoenskaart verlengd mag worden, jagen Kees en co opnieuw de supporters het stadion uit. Echt een klote timing…
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 346
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Bericht door SuperFrysk »

Van Ee.. Poe, wat een dramatische invalbeurt
Gebruikersavatar
Trevorp
Invaller
Berichten: 260
Lid geworden op: 30-10-2015 09:22

Bericht door Trevorp »

Je kan met de MO13 van je dochter met 10-0 verliezen. Dan ziet het er net zo uit.
We zijn getuige van een historische wanvertoning.
Plaats reactie