03-04-2024: sc Heerenveen - FC Twente (3-3)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2095
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Locatie: De Fryske Marren
Contacteer:

03-04-2024: sc Heerenveen - FC Twente (3-3)

Bericht door Marça »

De 28e speelronde van de Eredivisie betekent voor alle clubs een midweekse wedstrijd. Wij mogen morgen om 21:00 uur FC Twente ontvangen in het Abe Lenstra Stadion. De afgelopen jaren was dit affiche goed voor een aantrekkelijk duel waarbij wij vorig seizoen ook verrassend met 1-2 als winnaar van het veld stapten.

Bij FC Twente zijn er vier twijfelgevallen na hun gewonnen (1-0) derby tegen FC Twente. "Myron Boadu wordt wel heel erg lastig. Kan hij starten of kan hij eindigen. Daar moeten we echt nog naar kijken", vertelt trainer Joseph Oosting tegenover 1Twente. Dat hij wordt gezien als twijfelgeval geeft aan dat de spits er niet langdurig uitligt. Dan door naar Vlap. "Voor Vlap geldt hetzelfde, alleen is hij al wat verder dan Boadu."

Het derde twijfelgeval is Alfons Sampsted. Hij kreeg tijdens de warming-up voor FC Twente - Heracles een tik en heeft daar nog altijd last van. "Ook naar Alfons moeten we nog even kijken", is het antwoord van Oosting die zelf constateert dat hij eigenlijk nog niet al teveel kan bevestigen. "Ik kan nog niet concreet antwoord geven op je vraag of ze er morgen bij zijn. Dat bespreken we straks na de training." Mocht Sampsted het niet halen, dan zal Regeer starten als rechtsback.

Bij Heerenveen ontbreekt alleen Luuk Brouwers. Hij mist ook het duel met FC Utrecht komende week.

Voorafgaand aan het duel zal een minuut stilte worden gehouden vanwege het overlijden van Hermina van Dijk.
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 376
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Re: 03-04-2024: sc Heerenveen - FC Twente (21:00 uur)

Bericht door SuperFrysk »

Ironisch genoeg gaan we deze weer winnen
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Re: 03-04-2024: sc Heerenveen - FC Twente (21:00 uur)

Bericht door Vrieskist »

SuperFrysk schreef:Ironisch genoeg gaan we deze weer winnen
Ik hoop het echt, maar het kan ook weer zomaar zijn dat je de 1e helft beter bent en het de 2e helft weer helemaal weg geeft.
Kaz_SCH
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1384
Lid geworden op: 11-05-2006 10:50

Re: 03-04-2024: sc Heerenveen - FC Twente (21:00 uur)

Bericht door Kaz_SCH »

Ik heb er zo onvoorstelbaar weinig zin in, ik erger me er zelf aan
Gebruikersavatar
Baas
Wereldspeler
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28-06-2011 11:39

Re: 03-04-2024: sc Heerenveen - FC Twente (21:00 uur)

Bericht door Baas »

Kaz_SCH schreef:Ik heb er zo onvoorstelbaar weinig zin in, ik erger me er zelf aan
Je bent natuurlijk niets verplicht hè :roll:
Maar ik begrijp wel wat je bedoelt!
Seizoen mag van mij ook wel afgelopen zijn.
Hoop dat ze binnenkort met een geschikte trainer op de proppen komen, zodat we weer zin krijgen in volgend seizoen!
Zeg maar niks!
Gebruikersavatar
Sjoerdbokje
Invaller
Berichten: 483
Lid geworden op: 17-02-2010 10:26

Re: 03-04-2024: sc Heerenveen - FC Twente (21:00 uur)

Bericht door Sjoerdbokje »

Tahiri, Walemark en Pelle op de bank. Van Ee, Loizou en Niculaescu starten.

Ik heb er weinig hoop op.
Maarten de Jong, de kalkvreter!
Beetle
Superster
Berichten: 3041
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Re: 03-04-2024: sc Heerenveen - FC Twente (21:00 uur)

Bericht door Beetle »

Tot nu toe!een knaller van een pot! Nog een helft te gaan.
Wéér uit!!!!
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 376
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Re: 03-04-2024: sc Heerenveen - FC Twente (21:00 uur)

Bericht door SuperFrysk »

Prima punt maar je schiet er geen reet mee op.
Jammer dat we stoppen met voetballen na de 3-3, maar overall wel tevreden. We waren niet slecht, maar Twente was wel beter.

Twente kreeg energie van de wissels, waarbij de wissels bij ons opnieuw het spel doodmaakte.

Sahraoui is zo bepalend, wat een kritiek heeft hij gekregen, maar kijk de laatste 10 wedstrijden maar na. Hij is bijna bij ieder doelpunt betrokken.

Bochniewicz was wel echt de minste vandaag, wat hij is kwetsbaar aan de bal. Even drukzetten en hij raakt in de war. Viel me vandaag niet mee.

Nico moet, mits fit, altijd bij ons in de spits staan.
ThiagoAlcantara
Selectiespeler
Berichten: 554
Lid geworden op: 19-04-2012 16:49

Re: 03-04-2024: sc Heerenveen - FC Twente (21:00 uur)

Bericht door ThiagoAlcantara »

Helaas gaf Kees aan dat de aanvallende opstelling gestoeld was op het spelers rust geven en 3 wedstrijden in de week teveel is. Daarin bevestigd hij zoals zovaak zijn angst voor een wedstrijd niet te willen verliezen i.p.v. avontuur.

Ons centrale duo was pover vanavond en een bron van onrust. Ik vond de keeper het naar behoren doen en baal dat we met 2 controleurs spelen ipv 1 zes en twee hoge middenvelders. Je bent met Olsson en Haye die beide vlak spelen makkelijk te lezen en onder druk te krijgen. Al vond ik ons zeker niet erg slecht spelen en er werd een paar keer goed drukgezet, helaas durven we dit niet over een lange periode te hanteren.

Ligt het aan mij of zie je in 1 oogopslag dat er veel meer voetbal in Webster zit dan in van Ee. Laatstgenoemde maakte een hele tamme indruk en anticipeerde ook vaak erg laat of liet niet echt doortastendheid zien. Webster kan mij veel meer bekoren. Jammer dat we onze Chelsea huurling nooit goed hebben kunnen beoordelen. Vond verder Walemark oké invallen en Loizou had de pech dat alles over links ging en zijn afstemming verdedigend over binnenkant houden met Braude nog wel het 1 te wensen overliet.

Al met al leuke pot en jammer dat we niet door durfden te drukken, al loop je dan misschien in het mes.
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2095
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Locatie: De Fryske Marren
Contacteer:

Re: 03-04-2024: sc Heerenveen - FC Twente (21:00 uur)

Bericht door Marça »

Ik vond Van Ee in de eerste helft een aardige indruk maken maar is natuurlijk geen Luuk Brouwers. In de tweede helft liet Kees hem te lang staan, hij kon het vanaf de 60e minuut allemaal niet meer belopen en was daardoor overal net een stapje te laat. Maar ik vond de invulling van die rol prima en de wissel te begrijpen tov Tahiri.

Verder vond ik Simon Olsson weer bij vlagen weergaloos. Als die eenmaal aan de bal is, raakt hij hem amper nog kwijt én doet hij er ook nog eens wat goeds mee. Die pass in de 10e minuut op Braude (?) was echt van een hoog niveau. Met de wreef, strak over 30-40 meter en precies de juiste snelheid. Ook in de tweede helft paar goede acties.

De afgelopen jaren zijn de wedstrijden met Twente garantie voor spektakel en dat heeft ook te maken met hun spelopvatting. Je ziet dat we prima meekomen met clubs die ook graag willen voetballen, maar zodra ze zich massaal terugtrekken en gaan counteren zijn we op ons zwakst.
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Re: 03-04-2024: sc Heerenveen - FC Twente (21:00 uur)

Bericht door Vrieskist »

Olsson was op het laatst ook op, die kon niet meer rennen.
Haye had geen gelukkige wedstrijd, het leek allemaal wat te snel te gaan.
Van Ee deed het prima vond ik, hij jaagde veel af, vond het niet raar dat hij na een uur op was :lol:
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 376
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Re: 03-04-2024: sc Heerenveen - FC Twente (21:00 uur)

Bericht door SuperFrysk »

Ik wil het niet al te tachtisch maken, maar omdat Nico speelde die nogal moeite heeft met drukzetten, denk ik dat Van Ee die rol op zich moest nemen.

Hij was continue heel hoog aan het drukzetten, bijna naast Nico.
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4858
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Re: 03-04-2024: sc Heerenveen - FC Twente (21:00 uur)

Bericht door Otsje P »

Ik zie even niet in welk opzicht van Ee het nou zo prima deed. Is een paar keer keurig ingevallen maar vond hem gisteren echt door de mand vallen. Heeft hard gewerkt in een rol die eigenlijk niet de zijne is, als diepste middenvelder, aan de bal was het echter heel matig. Verloor ieder fysiek duel en leverde eigenlijk alle ballen in.

Geeft niks, is geen afschrijving maar op deze positie wordt er behalve veel lopen ook verwacht dat je af en toe een bal bij een medespeler brengt. Dat is op 10 veel lastiger omdat je vaak een man in je rug hebt of veel korter gedekt wordt, op de plek van Haye en Ollson heb je het speel meer voor je en heb je iets meer tijd.
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 376
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Re: 03-04-2024: sc Heerenveen - FC Twente (21:00 uur)

Bericht door SuperFrysk »

Ik vond Van Ee ook niet zo bijzonder eerlijk gezegd, hij werkte hard maar maakte ook veel verkeerde keuzes. Schoot bijvoorbeeld een keer van randje zestien toen er veel betere opties waren. Ik snapte ook niet dat hij niet werd gewisseld want die was na 60 minuten wel op.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15960
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Re: 03-04-2024: sc Heerenveen - FC Twente (21:00 uur)

Bericht door Heerenveen rules »

We hebben veel te weinig duelkracht op ons middenveld. Olsson is aan de bal aardig, maar zonder bal en in de duels een oud wijf. Er moet in de zomer een speler bij die hard is in de duels. Die hebben we niet behalve van Beek.

Nicolaescu deed het keurig. Weer een goal. Een spits afrekenen op het gebrek aan drukzetten is komisch. Van Amersfoort heeft 45 min gesjokt, is dat dan drukzetten? 10x liever Nicolaescu, een echte spits.
Plaats reactie